سیستم مدیریت انبار
جرای سیستم مدیریت انبار می تواند به یک سازمان در کاهش هزینه های کاری، بهبود دقت موجودی، بهبود انعطاف پذیری و پاسخگویی، کاهش خطاها در حمل و نقل کالاها و بهبود خدمت رسانی به مشتری کمک کند. سیستم مدیریت انبار به سازمان ها امکان می دهد تا جدیدترین اطلاعات مربوط به فعالیت هایی مانند سفارشها، محموله ها، رسیدها و هرگونه حرکت کالا را مدیریت کنند.
مزایای سیستم مدیریت انبار
- دسترسی و کنترل بر موجودی کل انبار
- گزارش از کلیه ارسال ها از انبار
- امکان نظارت بر عملکرد تامین کنندگان
- امکان نظارت بر عملکرد انبار

مهمترین قابلیت های سیستم مدیریت انبار شرکت بهینه سازان فرآیند
- امکان ثبت اسناد انبار بر اساس سند های مرجع مانند فاکتور فروش، سفارش خرید، درخواست ارسال
- امکان رسید کالای سفارش شده در چند نوبت
- نگهداری اطلاعات کالا بر اساس تأمین کنندگان
- امکان تعریف وضعیت کالا و نگهداری موجودی به تفکیک وضعیت
- وجود فرآیند مرجوعی کالا به مشتری و تامین کننده در سیستم
- گزارشات جامع از تمام سندهای ثبت شده در سیستم
مدیریت انبار برای صنایع مختلف
نگهداری، دریافت و ارسال کالا بر اساس تاریخ انقضاء محصول
این نسخه مربوط به انبارداری کالای دارای تاریخ انقضاء میباشد مانند مواد غذایی و دارویی
- نگهداری موجودی به تفکیک تاریخ انقضاء و بچ نامبر
- خروج کالا بر اساس تاریخ انقضا
نگهداری، دریافت و ارسال کالا بر اساس سریال کالا
این نسخه مربوط به انبارداری کالای دارای سریال میباشد مانند لوازم خانگی و موبایل
- دریافت و ارسال کالا به همراه اطلاعات سریال
- نگهداری موجودی سریال ها عالوه برموجودی کالا
- کنترل ورود و خروج سریال بر اساس موجودی
نگهداری، دریافت و ارسال کالا بر کد کالا و بارکد
این نسخه عمومی انبار مربوط به انبارداری کلیه کالاها می باشد که نیاز به سریال و تاریخ انقضاء ندارد

مدیریت انبار کراس داک
انبار عبوری یا همان dock Cross یک گره میانی در زنجیره تامین است که موجب کاهش هزینه های انبارداری و نگهداری کالا می شود. ساز و کار این نوع انبارها به این نحو است که کالاهایی که از تامین کنندگان مختلف جمع اوری می شوند توسط ناوگان حمل و نقل، به انبار منتقل می شوند و این کالاها متناسب با مقاصدشان بسته بندی، مرتب سازی و برچسب گذاری میشوند، بطوریکه در کمتر از ۲۴ساعت باید از انبار خارج شوند.
- ثبت سفارش خرید و فاکتور های مربوط به آن برای ارسال
- تسهیم تعداد ارسال پس از اتمام رسید
- فرآیند pick و Check برای ارسال

قابلیت های مدیریت انبار پیشرفته
انبار بر اساس لوکیشن
- امکان زون و لوکیشن بندی انبار
- انجام فرآیند جمع آوری و جاگذاری در لوکیشن
- نگهداری موجودی در هر لوکیشن
- تخصیص لوکیشن به صورت سیستمی بر اساس اولویت ها لوکیشن و تاریخ جاگذاری در لوکیشن
- امکان گروه بندی لوکیشن بر اساس گروه کالا
امکان جابجایی بین انباری و ارسال از چند انبار
ایجاد و اختصاص تگ اموال و نگهداری و ارسال کالا بر اساس تگ اموال

سیستم مدیریت انبار
مدیریت حمل و نقل
- ثبت اطلاعات رانندگان )نام، اطلاعات ماشین و اطلاعات تماس(در ورود و خروج کالا
- ثبت پکیج ارسال
- تخصیص راننده و ثبت اطلاعات بارنامه در فرآیند ارسال کالا
- صدور POD برای هر ارسال
- ثبت زمان مراجعه، زمان ورود و خروج ماشین
- انجام فرآیند بارگیری